Kahjukäsitlus
Kahju on alati ootamatu
24/7 kahjuabi päästab kõigi päeva
Kahjukäsitlust korraldab IIZI. Kahju korral saab nõu ja abi igaüks nii kodus kui välismaal. Helista 666 0300 või esita kahjuteade IIZI kodulehel. 80% kõnedele vastatakse 20 sekundi jooksul.
Võtke ühendust meie spetsialistiga tööpäeviti 8.00-18.00.
Kuidas käituda kahju korral?
Helista 24/7 telefonil 666 0300 või täida kahjuavaldus IIZI veebilehel. Lisainfo saamiseks saada e-kiri aadressil kahjud@iizi.ee.
Helista 112 ja teavita häirekeskust
- Keegi on õnnetuses viga saanud.
- Sa ei tea, kes on kahjustada saanud vara omanik. Näiteks kahjustasid parklas teist sõidukit või liiklusmärki.
- Liiklusõnnetuse osapooled ei jõua süüdlase osas kokkuleppele.
Liiklusõnnetuse fikseerimine
- Enne õnnetuspaigalt lahkumist tuleb fikseerida õnnetuse põhjustaja ning kannataja. Esita kahjuteade või küsi nõu 666 0300.
- Ära liiguta sõidukeid sündmuspaigalt enne õnnetusjuhtumi fikseerimist.
Teavita kindlustust
- Teavita esimesel võimalusel kindlustusandjat. Mugavaim viis – kahjuteate vorm veebis. Kui Sul on sõlmitud ka kaskokindlustus, saad ühe kahjuteate täitmisega teavitada paralleelselt ka oma kasko kindlustusandjat.
- Kui vajad puksiirteenuse abi, helista IIZI 24/7 Kahjuabi telefonil 666 0300. Kaskokindlustuse olemasolul on puksiirteenus Sulle enamasti tasuta.
Välismaal toimunud liiklusõnnetuse korral tuleb järgida täpselt samu reegleid kui Eestis.
- Küsi nõu helistades IIZI 24/7 Kahjuabi telefonile 666 0300.
- Enne sündmuspaigast lahkumist fikseeri õnnetuse asjaolud ning põhjustaja ja kannatanu. Soovitame kasutada rahvusvahelist Teade liiklusõnnetusest vormi.
- Kui vorm puudub, siis koosta vabas vormis kirjalik paberdokument õnnetuse asjaoludest. Kindlasti allkirjastage kokkulepe, kes on kannataja ja kes kahju põhjustaja.
- Mida täpsemalt liiklusõnnetus on kirjeldatud, seda kiirem ja sujuvam on hilisem kahjukäsitlus.
- Jäta kindlasti üks eksemplar ka endale.
Parklas toimunud liiklusõnnetuse korral tuleb järgida täpselt samu reegleid nagu ka mujal liikluses toimunud liiklusõnnetuse korral.
- Ära liiguta sõidukeid sündmuspaigalt enne õnnetusjuhtumi fikseerimist.
- Enne õnnetuspaigalt lahkumist tuleb fikseerida õnnetuse asjaolud ning õnnetuse põhjustaja ja kannatanu. Seejärel esita kahjuteade või küsi nõu 666 0300
- Kui oled liiklusõnnetuses kannatanu, kuid süüdlane ei viibi enam sündmuskohal, siis:
- Süüdlase kontaktide olemasolul pöördu tema või enda kindlustusandja poole, esita kahjuteade.
- Kui süüdlast ei ole teada, siis aitab Sinu kaskokindlustus, esita kahjuteade. Kahjuks tuleb Sul arvestada kasko kindlustuslepingus fikseeritud omavastutuse tasumisega.
- Kui süüdlast ei ole teada ja Sul ei ole ka kaskokindlustust, siis uuri võimalusi süüdlase tuvastamiseks pealtnägijate või turvakaamerate abil. Kui see aga ei õnnestu, siis tuleb kahjuks auto remondikulud endal kanda.
Kui Eestis toimus liiklusõnnetus sõidukiga, mis on kindlustatud välisriigi kindlustusandja poolt, tegeleb kahju käsitlemise ja kahju hüvitamisega kannatanule kindlustusandja esindaja Eestis (korrespondent).
Esita kahjuteade või küsi nõu 666 0300.
Löökaugu tagajärjel tekkinud kahju sõidukile hüvitab kaskokindlustus. Äärmiselt oluline on kohene kahjustuste ja toimumiskoha fikseerimine. Kahjuteate esitamiseks kindlustusandjale täida kahjuavaldus või helista 666 0300.
Kui kaskokindlustuse lepingut ei ole sõlmitud, saab kogu kahju nõuda tee omanikult. Täpsema info nõude edastamiseks tee omanikule leiad LKF kodulehelt.
Kutsu appi ööpäevaringne tasuta autoabiteenus, kui:
- sõidukil purunes ootamatult rehv,
- auto aku on tühi või on autol mõni muu tehniline rike,
- sõiduk jäi kinni lumme või liiva,
- sõitsid teelt välja ning vajad abi,
- Vajad abi pukseerimisel remonditöökotta.
Autoabi kehtib vaid kaskokindlustuse olemasolul sõidu- ja pakiautodele ning ka mootorratastele nii Eestis kui ka mujal Euroopas. Kui vajad abi, võta ühendust IIZI 24/7 Kahjuabi telefonil 666 0300.
Kui Sinu autol on kaskokindlustus, on klaasiparandus enamasti tasuta. Täida esimesel võimalusel kahjuavaldus või helista 666 0300. Seejärel saad kokku leppida sobiva aja klaasi parandamiseks või vahetamiseks.
Klaasikahjude hüvitamise puhul reeglina omavastutust ei rakendata.
Mõned tähelepanekud, mida Sa peaksid teadma:
- Esmalt tee kõik, et tekkinud kahju kuidagi ei suureneks. Kindlasti taga enda ja kaasreisijate ohutus.
- Vigastatud või hukkunud loomast teavita häirekeskust telefoninumbril 112 või Keskkonnainspektsiooni telefoninumbril 1313.
- Võimalusel tee sündmuskohal mõned pildid, et tõendada, kas toimus mets- või kariloomale otsasõit.
- Peale juhtumi asjaolude fikseerimist võib sõidukiga sündmuskohalt lahkuda, kui oled veendunud, et liiklemine on ohutu.
- Täida esimesel võimalusel kahjuavaldus või helista 666 0300.
- Kasko olemasolul hüvitatakse metsloomale otsasõidu tõttu tekkinud kahjud enamasti omavastutuseta.
- Teavita koheselt politseid telefoninumbril 112.
- Täida ja esita elektrooniline süüteoteade.
- Kaskokindlustuse olemasolul teavita koheselt kindlustusandjat täites kahjuavaldus Iizi kodulehel. Reeglina tuleb Sul arvestada 10-15% suuruse omavastutusega kahjusummast.
